Pramdragerfest
Hvert år i uge 24 afholder Ans IF Pramdragerfesten i Ans.
Se programmet for Pramdragerfesten 2024 her
Du kan også finde sidste nyt om Pramdragerfesten på Facebook: Klik her
Vi takker alle sponsorer, frivillige og gæster for en forrygende pramdragerfest i 2024, vi glæder os til endnu en skøn byfest i 2025.
Her vil du kunne se bemandingen af Bar & Grill/slik-teltet når vi går i gang med at bemande til Pramdragerfesten i 2025.
Hvordan tilmelder jeg mig?
Via linket https://ansif.onlinebooq.dk/ kan du se alle tilgængelige opgaver, både til Tange Sø Festival og Pramdragerfesten.
Guide til opgaver
Det er vigtigt for os at opgaverne løses i en god og hyggelig omgangstone. Indtjeningen ved vores events er vigtig for vi kan have en god byfest for alle aldre. Et eventuelt overskud bliver i byfesten til næste års byfest. Fælles for alle opgaver er at der altid vil være en barformand, tovholder eller pladsansvarlig, der kan besvare evt. spørgsmål, give instruks og fordele opgaverne. Det er også dem der har det overordnede ansvar.
- Telt op: Hjælpe med opsætning af telte og etablering af pladsen fra mandag eftermiddag ca. kl. 17.
- Telt ned: Hjælpe med nedtagning af telte og oprydning af pladsen når pladsen lukker.
- Vejviser, Lokaldysten: Stå ude på ruten og udlevere armbånd når hver enkelt deltager kommer forbi.
- Hoppeborgsvagt: Vejlede og hjælpe de børn og unge der har købt adgang til hoppeborgene.
- Flagallé op/ned: mød ind ved busholdepladsen på Søgade. Instruks på stedet.
- Oprydning på pladsen: Indsamling af affald på pladsen, skift af poser i skraldespande. pladsansvarlig udleverer affaldssække og handsker og gribetænger.
- Bankohjælper: Kontrol af numre og udlevering af gevinster.
- Salg af amerikansk lotteri (lørdag morgen): salg af amerikansk lotteri hvor 3-4 unge i flere grupper går rundt ved bordene og sælger lodder.
- Prammen i optoget: Bemandes af årets udvalg i Ans IF. Man skal trække prammen i optoget. Behov ca. 3-4 voksne og 3-4 børn. Prammen er pyntet med blomster. Karameller eller lign. til uddeling udleveres ved start af optoget.
- Opvask lørdag aften: Møde bag pramdragerteltet ved containerne (tidspunkt tilgår). 10-12 unge + 2 voksne.
- Barformand: Leder og fordeler personalet i baren. Sørger for opfyldning og oprydning kontinuerligt i baren så den fremstår ren og pæn.
- Barvagt: Sælge øl, vand, kaffe, drinks, slushice og lign. fra baren på pladsen. Opfyld og oprydning ved behov.
- Hjælper børnefest: Opstille borde og udlevere mad til børnefest fredag i teltet. Indløse billetter og påsætte armbånd til hoppeborge.
- Hjælper lørdag morgen: Lave kaffe, skære rundstykker, klargøre og udlevere rundstykke og stemmeseddel ved indgangen.
- Grill & Sliktelt/vogn: Tilberede og sælge pølser, brød, pomfritter, slik, chips og lignende. Kontinuerligt holde rent, opryddet og fyldt op med varer.
- Opstilling af lyd/udstyr: 2-3 voksne hjælpere til opstilling af lydudstyr søndag formiddag. Aftal nærmere med pladsansvarlig mht mødetid.
- Hjælper til lokaldysten: stå på udpeget sted på ruten og udlevere armbånd til deltagere eller skænke vand i plastikkrus i målområdet.
- Uddeling af Pramdragerhæftet: Klik her for ruteplan
Hvordan tilmelder jeg mig?
Via linket https://ansif.onlinebooq.dk/ kan du se alle tilgængelige opgaver, både til Tange Sø Festival og Pramdragerfesten.
Klik på den opgave du vil tage, og klik dig igennem tilmeldingssystemet. Det tager ikke lang tid. Vi tager opgaverne ned når de er bemandet så hurtigt vi kan.
Har du lyst og mod på mere, så tøv endelig ikke med at tage flere opgaver. Har du spørgsmål, kommentarer eller gode ideer, kontakt os endelig på ansifbestyrelse@gmail.com